LOCAL TOUR-2ΗΜΕΡΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ “ΤΙΜΙΟΥ” ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

Η Αναπτυξιακή Νομού Ημαθίας Α.Ε. Α.Α.Ε. ΟΤΑ μας προσκάλεσε να συμμετάσχουμε στις 29 και 30 Οκτωβρίου 2024  σε ένα διήμερο Θεματικό Εργαστήριο με θέμα την ανάδειξη του «τίμιου» και ποιοτικού προϊόντος, ως τουριστικός και γαστρονομικός προορισμός.

Ο Συνεταιρισμός μας συμμετείχε, παρουσιάζοντας μαζί με τους άλλους συμμετέχοντες, μαγειρικές και τεχνικές που μετουσιώθηκαν σε πιάτα που μετά απολαύσαμε όλοι μαζί! Ενημερωθήκαμε, επισκευτήκαμε παραγωγούς της περιοχής μας και γενικά ήταν ένα ευχάριστο και διαφωτιστικό 2ήμερο.

Ήταν μια δράση του διακρατικού και διατοπικού σχεδίου συνεργασίας «LOCAL TOUR», που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Υπομέτρου 19.3 CLLD/LEADER, του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) 2014-2020 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Το σχήμα συνεργασίας Local Tour αφορά στη διακρατική συνεργασία μεταξύ 22 Ομάδων Τοπικής Δράσης από δύο χώρες (Ελλάδα και Κύπρο) με βασική επιδίωξη την ανάπτυξη τοπικών, ενδοπεριφερειακών και διακρατικών δράσεων συλλογικού ενδιαφέροντος, για την επίτευξη συνεργειών και τη δημιουργία ολοκληρωμένων παρεμβάσεων στον τομέα του γαστρονομικού πολιτισμού.

Τα θεματικά εργαστήρια ήταν βιωματικά και περιλάμβαναν περιήγηση στα μονοπάτια περιπλάνησης τοπικών γεύσεων. Επιπλέον περιλάμβαναν ενημέρωση – ευαισθητοποίηση των παραγωγών – τυποποιητών – επιχειρηματιών του τουρισμού (εστίασης κυρίως) κατά προτεραιότητα αυτών που βρίσκονται πάνω στις διαδρομές, για την έννοια του τίμιου προϊόντος και της αξίας της προβολής του ως τέτοιο, και βέβαια ενημέρωσή τους για τις διαδρομές του σχεδίου.

Στόχος της δράσης ήταν ο τοπικός πληθυσμός να ενημερωθεί για τις δυνατότητες που παρέχει ο γαστρονομικός τουρισμός τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στην οικονομία της περιοχής, να γνωρίσει καλά παραδείγματα από άλλες περιοχές της Ευρώπης και της χώρας, να εκπαιδευτεί στην έννοια του «τίμιου προϊόντος» και στην αξία που αυτό έχει για τον κάθε επισκέπτη και να γίνει πρεσβευτής του γαστρονομικού τουρισμού για την περιοχή του.